Hur jag redigerar Instagrambilder 2.0

~
För ungefär ett halvår sedan skrev jag ett inlägg på hur jag redigerar mina instagrambilder, du hittar det här. Jag tänkte att det var dags igen eftersom jag har ändrat min rutin ganska mycket och har en helt annan stil på bilderna jag publicerar. Jag försöker numera hålla mig till varma färger och mycket, mycket, mycket kontrast. 
 
 
Jag börjar som förut i appen VSCO där de bästa filtren finns. Jag kör på A6 på alla mina bilder för att de ska ha ett enhetligt utseende. Det är det enda jag gör i den här appen innan jag delar den till Instagram för att fortsätta ändra lite i inställningarna där. 
 
 
 
I instagrams redigeringsfunktion lägger jag på lite lux, lite ljusstyrka och väldigt mycket kontrast, som sagt fokuserar jag på både mycket kontrast och textur i mina bilder. 
 
 
 
Sedan tycker jag att kontrasten kan framhäva lite väl mycket varma och starka toner och då brukar jag dra ner mättnaden lite. Skuggorna brukar jag också dra ner lite för ännu mer kontrast och sedan lägger jag som vanligt på mer skärpa för att det alltid gör bilderna bättre. 
 
Ja, ungefär så redigerar jag mina bilder nu för tiden. Det är ju självklart inte exakt likadant för alla bilder eftersom varje bild är annorlunda och kräver olika ändringar. 







Kommentarer
josephine Asplund

Hoppas du får en fin kväll & underbar blogg du har, kram<3

2016-07-31 | 18:08:30
BLOG: http://josephineslifee.blogg.se/

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.