Glöm inte det viktigaste!

~
Vill bara påminna er alla om att använda solskydd, speciellt nu på sommaren när solen är som starkast! Det är på riktigt superviktigt och jag tror att det är lätt att glömma bort hur skadlig solen i längden är för vår hud. 
 
 
Jag använder SPF 30 för både kropp och ansikte nu när jag befinner mig i svensk sommar. För kroppen föredrar jag en "mist spray" så man slipper vänta på att det ska sjunka in i huden i en evighet. För ansiktet har jag aldrig egentligen hittat en jag älskar men använder den från Hawaiian Tropic. Jag skulle faktiskt behöva er hjälp med det, kom med massa tips på solskyddsfaktor för ansiktet. Jag har så himla svårt att hitta en som inte irriterar min hud eller blir till en fet hinna som aldrig sjunker in. 
 
Vilken SPF-produkt använder du för ansiktet?
 







Kommentarer
ajlimullersandvik.blogg.se

I ansiktet använder jag 15, för det finns i min ansiktskräm :D Glömmer jag ansiktskrämen på morgonen kör jag utan..

sv: Ja, det kansk blir knallrött, för jag blekte utväxten igår och det blev så satans fult!!!

2016-07-22 | 08:18:26
BLOG: http://ajlimullersandvik.blogg.se/
Jessica

Jag är väldigt blek så jag använder SPF 50 så jag inte blir bränd. Min favorit är Eucerins variant för ansiktet. Först känns den lite oljig men när den sjunkit in blir den matt vilket jag gillar! De kanske har SPF 30 också, men det är inget jag kollat efter ;)

Svar: Ska kolla in den! Om det nu inte finns SPF 30 så är det inte hela världen, kan vara värt det ändå :)
Ida

2016-07-22 | 17:48:33
BLOG: http://jessical.blo.gg/
Simone

Jag bor i Spanien och har använt den här i ett års tid (yes, importerad från Sverige) för att skydda ansiktet mot den starka solen. Har småkänslig torr hy och tycker den funkar bra. Dessutom fri från parfym och parabener :)

https://www.apotekhjartat.se/produkter/ansiktsvard-makeup/ansiktsvard/solskydd-for-ansikte/apolosophy-solcreme-ansikte-spf-30/

Svar: Ska kolla in den, tack för tipset! :D
Ida

2016-07-26 | 14:27:19
BLOG: http://dearsally.blogg.se

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.