DIY | Fotodisplay med trädgren

~
För lite över ett år sedan hängde jag upp små pappersdiamanter från den här trädgrenen på min vägg, nu har jag bytt ut dem mot bilder från min Instagram. Man kan ju beställa hem utskrivna bilder eller skriva ut själv på fotopapper för bra kvalitet, men båda alternativen är rätt så dyra. Jag använde mig av en helt gratis metod (för mig iaf hehehh).
 
 
Jag började med att välja ut bilder från min egna Instagram och lade ihop dessa med bra marginaler i ett word-dokument. Jag lämnade lite extra space nedanför varje bild eftersom de skulle se ut som polaroid-bilder när jag klippte ut dem. 
 
 
Sedan skrev jag ut mina bilder på helt vanligt papper på min pappas jobb (därav den icke befintliga kostnaden för min del). Därefter använde jag en laminator och plastade in dem så de fick den där snygga glansiga ytan som gör att de liknar faktiska polaroidbilder. Jag körde varje ark genom laminatorn två gånger (men använde endast en plastficka för varje papper) för att de skulle vara extra stadiga. Därefter klippte jag ut bilderna och lämnade en vit ram. Man kan tänka sig att plasten släpper när du börjar klippa men jag hade inget problem med det, förmodligen för att jag plastade in två gånger. 
 
 
Jag hängde sedan upp bitar av fiskelina från min gren och tejpade upp bilderna på linan. Först gjorde jag hål och trädde på bilderna, men det gjorde att tråden tvinnde sig och vissa bilder vände sig inåt mot väggen. Istället satte jag helt enkelt fast bilderna på linan med två bitar av tejp på baksidan av fotona. 
 
 
Jag är så himla nöjd och gillar att jag enkelt kan byta ut bilder eftersom jag tar nya och tröttnar på de gamla. Till höger på bilden ovanför kan ni ana att jag gjort samma sak med andra bilder, de är dock tagna från tumblr och jag gillar att jag faktiskt har egna minnen kopplade till bilderna jag använt mig av den här gången.  
 
 







Kommentarer
Jessica

Så kul att se sina bilder printade! Måste bli bättre på att framkalla mina bilder...

Svar: Ja, det blir ju som en helt annan sak att ha de utskrivna :D
Ida

2016-07-15 | 16:57:55
BLOG: http://jessical.blo.gg/
Zyllah

Det där blev jätte snyggt. När vi har möblerat om och fixat mitt rum så ska jag banne mig sätta upp fina tavlor och bilder, det är det ända jag känner att jag egentligen saknar!! <3

Svar: Tack! Ja gör det, det blir så mycket mer personligt med lite foton och bilder på väggarna :)
Ida

2016-07-16 | 19:23:10
BLOG: http://zyllah.com/

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.