Nytt år, ny bloggdesign och nytt bloggnamn

~
Ja! Äntligen! Nu är jag klar med min lilla rebranding av bloggen, så nöjd blev jag. Egentligen ingen större förändring i layouten förutom att allt är tillputsat och så är förstås färgschemat annorlunda. 



Om bloggdesignen
Ja, förutom det jag skrev ovan har jag även rensat bland mina kategorier och eliminerat dem till sex stycken. Du hittar dessa genom att klicka på 'subjects' i menyn till höger, jag har nämligen skaffat en såndär finurlig visa/dölj-funktion. Mycket vitt och enkelt i designen med accentfärgen blå/turkos. Kommentarssidan har också fått sig en makeover. 
 
Om boggnamnet
Jag har gått ifrån diytime.se till erikssonida.se. Anledningen? Jag lägger knappt ut inlägg om diys längre. Förra året vid ungefär den här tiden bestämde jag mig för att bredda innehållet på bloggen och skriva om skönhet, smink, inredning, böcker och allt möjligt egentligen. Men jag kände mig fortfarande begränsad av min domän. Först hade jag tänkt komma på något annat smart bloggnamn men beslutade mig tillsist för mitt eget namn (i omvänd ordning för jag har tydligen ett alltför vanligt namn).
 
Ja, det var nog det. Jag tvivlar på att någon orkade läsa allt det där, eller att någon bryr sig egentligen. Men nu vet ni. Att skriva in diytime.blogg.se kommer fortfarande att fungera, den kommer bara att peka om till erikssonida.se automatiskt, ingenting att oroa sig över. 
 
Nu vill jag höra från er!
Vad tycker ni om förändringen?
Jag är helnöjd. 







Kommentarer
famlafint.blogg.se

Blev verkligen jättefint! Vet hur underbart härligt det är när man äntligen ändrar saker i bloggen som gör så att den mer matchar den man är idag. Även om det är små förändringar kan det göra så mycket.

Svar: Åh ja, jag gjorde ju inte så stora förändringar, men det känns ju så mycket bättre! :)
Ida

2016-01-08 | 14:45:41
BLOG: http://famlafint.blogg.se/
Daniella 🌙

Så fint!

Svar: Tack! :)
Ida

2016-01-08 | 15:54:26
BLOG: http://vapenbroder.blogg.se/
Rania {Rania Maria Photography}

Nu vet jag inte hur din blogg såg ut innan men detta är sjukt fint! :D

Svar: Eller hur?! Verkligen - blev väldigt glad när jag hittade dem, velat ha sådana länge. Men jakten får nog ändå fortsätta för jag vill ha några man faktiskt kan dricka ur också. Funderar på om man ska plantera succulenter eller nåt i dessa...

Svar: Tack!
Åh, succulenter skulle bli såå fina i kopparna!
Ida

2016-01-08 | 23:08:01
BLOG: http://www.raniamaria.eu/blog
Beatrice

Minns inte exakt vilken design du hade på slutet innan bytet, men har sett några av de senaste - och den här är verkligen galet snygg! Gillar både färgtemat och innehållet!

Svar: Tack! Blir så glaaad! :)
Ida

2016-01-09 | 00:14:11
BLOG: http://herbariumet.blogg.se
Rania {Rania Maria Photography}

Jaa visst vore det?! Tror jag ska göra det, i alla fall med en av dem :D Trevlig helg!

2016-01-09 | 09:12:32
BLOG: http://www.raniamaria.eu/blog

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.