När man tror att man är poet

~
En sak som inte många vet om mig är att jag gillar att skriva. Jag skriver lite vad som helst i min svarta anteckningsbok som jag alltid har med mig. Ibland skriver jag bara på, ventilerar lite om sådant jag är upprörd eller riktigt glad över. Ibland blir det små dikter, många på svenska men vissa på engelska. Jag gillar att rimma, och leta efter synonymer och ord som passar bra tillsammans. Jag tror tydligen att jag är poet, men det får man väl? Jag har många tunga, personliga dikter som jag helst inte delar med mig av. Men här kan ni få läsa en. Min hyllning till vintern. 

 
A Tribute to Winter
 

Sitting here, safe in my room

Looking out at the cold afternoon

In my lap - a cup with a spoon

Wondering when spring will bloom

 

While I reminisce of the weather

I tug at the holes in my sweater

Watch them grow, expand together

And I think I like this better

 

Snow before grass, cold before warm

I prefer numb hands more than a rainstorm

Cause thick mittens works like a charm

But soon butterflies will change their form

 

I must say bye and farewell

To the open fire smell

Shortly summer will ring my doorbell

And I’ll have to get out of my winter shell

 

But let’s not get ahead of ourselves

I still see snowflakes, dancing like elves

We don’t have to get out of our cells

Let’s cuddle up around the bookshelves

 

I’ll read for you, what about shakespeare?

Come a bit closer, I’ll keep you near

Go get a blanket, hot chocolate, prepare

Because the beautiful winter is still here

 


Jag har ärligt talat lite ångest över lägga ut den här dikten. 

Be nice!

Thanks. 








Kommentarer
sandra

Men så fint! och så modig du är som vågar publicera't. Jag skriver också en del men har inte delat med mig av något..än

Svar: Tack du! <3 Du kanske ska testa att publicera något du skrivit? Jag skulle vara intresserad av att läsa! :)
Ida

2016-01-28 | 20:58:41
BLOG: http://www.sandramusic.spotlife.se
Trees, mamma i London

Jattefin ju!! Ha inte angest!! :)
Jag alskar ocksa att lasa, skriva och formulera mig i alla sprak. (ah, dom jag kan da) ;)
Gud vad jag sokt och geggat in mig pa synonymer i mina dagar. Sa roligt!! Kram

Svar: Haha, taack!! Ja visst är det underbart med synonymer!? xx
Ida

2016-01-28 | 21:27:56
BLOG: http://mangofisk.blogg.se/
Hanna

ÄLSKAR DEN! Mer sånt här år folket!! <3

Svar: Nämen Hanna, du är för gullig, TAAACK <3<3<3
Ida

2016-01-29 | 19:50:46
BLOG: http://splinidora.blogg.se
Sandrason

Men underbar!!
Jag gillar vintern och dessa verser beskriver mycket av varför.
Skulle inte ha något emot att läsa mer ☺️

Svar: Vad gullig du är, nu känns det mycket bättre, hahah! Det kanske kommer fler i framtiden.. xx :)
Ida

2016-01-31 | 02:31:05
BLOG: http://himechan.blogg.se

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.