Mina favoriter i Januari 2016

~
Vanligtvis gör jag dessa månadsfavoriter i videoformat på min youtubekanal, men denna månad kände jag för ett blogginlägg i stället. Dessa är mina favoriter i olika kategorier genom första månaden av det nya året. 
 
 
Film / TV-serie
Self/Less hette filmen som jag såg och verkligen gillade denna månad. Den var en perfekt blandning av spänning, plot twists, mind games, humor och lite kärlek också. En film i min smak. Sedan skadade det ju inte att Ryan Reynolds spelade huvudrollen. White Collar blir min favoritserie. Jag såg klart den allra sista säsongen och det var blandade känslor, mest var jag ledsen att det var över. Här kan du läsa när jag skriver lite mer om den serien. 
 
 
Låt
Den här månaden har också varit en sådan där där jag bara lyssnar på musik, konstant. Mest har det varit lugnare låtar i bakgrunden när jag skriver eller pluggar. Min favorit spellista är 'evening acoustic' som Spotify själv har gjort. Min favvolåt var nog Heartbeats av José González, myslåt. 
 
 
Bok
Den här månaden måste jag ha slagit rekord i hur många böcker jag lyckades att läsa. 5 stycken! Min favorit var sista delen i Tahereh Mafis serier Shatter Me. Om du inte har läst första boken, vad håller du på med? Läs den med en gång! Jag blev positivt överraskad av den sista boken Ignite Me, tycker det var en bra avslutande del. Här kan du läsa min recension på goodreads om du är intresserad. 
 

Skönhetsprodukt
Det har varit en månad där jag inte använt särskilt mycket smink över huvud taget. I början var det jullov och jag var bara hemma och i slutet blev jag sjuk. Om jag måste välja en produkt blir det ändå mitt löspuder från Lumene som jag skrev om tidigare i månaden. Gillar att man kan packa på ganska mycket utan att det blir kakigt eller torrt. 


Klädesplagg
Mina träningsleggings från Stadium. Jag brukade vara den som drev med folk som hade träningskläder till skolan, nu har jag blivit en av dem! Mina leggings är det bästa som finns! Hade haft dem varje dag om jag kunde. Förutom att de är hur sköna som helst ser man faktiskt bra ut i dem också. 
 
Person
I takt med att jag började läsa mer och mer böcker letade jag också efter nya youtubers där jag kunde få lite boktips. Och så hittade jag Grace (gracewithabookinherface) och jag älskar hennes youtubekanal, lika mycket som hennes bästa väns simply_kenna's kanal! Ja, jag bara gillar Grace. Ett + också för att vi verkar gilla samma typ av böcker. 


Snack
Ett ord: avocado. Alla typer. Mosad på mackan, i salladen, i form av guacamole. Så gott! A. VO. CA. DO. Nam.
 
Random
En liten service vid namnet Media Hint som blockar din IP adress vilket gör det möjligt att komma åt och kolla på amerikanska Netflix. Thank. God. 
 
Ja, det var det. Saker jag har använt och älskat i Januari.
Vad var några av dina favvosaker?
Kommentera nedan!







Kommentarer
Johanna

José González! han är så bra!

2016-01-30 | 13:17:05
BLOG: http://www.jojosmind.blogg.se
Daniella 🌙

Jag har aldrig gjort en sådan här lista men jag är sugen på att börja, får jag sno punkterna rakt av till nästa månad?

Min favorit den här månaden är två läppstift från Lime Crime Velvetines, nämligen Wicked och Cashmere.

Förresten, jag vet inte om du har gjort en sådan guide kanske, men det hade varit kul om du kunde göra en liten guide om hur man kommer igång med youtube? jag har varit sugen på en kanal så länge (mest om böcker och smink, kan sitta och prata om böcker i flera år) men det känns som om ingen kommer att titta haha...

Svar: Du får absolut sno punkterna, ingen fara! Och wow, har aldrig testat något från Lime Crime men är riktigt sugen, är dock lite skeptisk med tanke på all drama som hände förra året...
Kan göra en liten guide för hur du börjar med youtube, jag är ju ingen expert men.. skulle kunna dela med mig av min erfarenheter och tips och så :P xx
Ida

2016-01-30 | 16:26:00
BLOG: http://vapenbroder.blogg.se/
Veronica

FYI så är McKenna är hennes bästis och inte syster:)

Svar: Ahh, hade av okänd anledning fått för mig att de var systrar, de liknar varandra lite kanske? hahah, har i alla fall ändrat nu, tack för att du rättade mig! :) xx
Ida

2016-01-30 | 17:58:29
Frida

Kikade in här av en slump och måste säga att du har en otroligt fin blogg!

Svar: Nä åh så snällt sagt, tack, jag blir såå glad! xx
Ida

2016-01-31 | 00:23:34
BLOG: http://serierbockermusik.blogg.se/
Sarah

Kul o få veta vilka dina favoriter e :)

2016-01-31 | 02:11:32
BLOG: http://CheerSarah.devote.se
Linnéa Thell Jansson

åhh shatter me serien är mina favoritböcker all times. älskar!!! åh, blev typ gråtig nu.

2016-01-31 | 20:30:30
BLOG: http://linneajthell.blogg.se/

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.