Mina bästa sminkprodukter 2015

~
Hej hej 2016 och hejdå 2015, nu tar det bara ett halvår innan man lär sig att byta ut femman mot en sexa varje gång man ska skriva dagens datum. Förra året var ett bra år för mig på många plan, även på skönhetsplanet. I det här inlägget delar jag med mig av mina 6 favoritprodukter inom smink under 2015, det var hård konkurens och dessa ligger allra högst upp på listan.



Rimmel Kate Lipstick Nude "48" köpte jag endast för någon månad sedan men klättrade snabbt förbi mina andra läppstift. Det här är den finaste rödbruna mörka nudefärgen ever. Jag gillar hur krämig den glider på men sedan torkar till en semimatt finish och därför håller relativt länge på läpparna. Isadora Volume Lash Styler Mascara är nog den bästa mascaran jag har hittat hittills. Jag som redan har naturligt långa fransar söker efter volym och det fixar den här galant. 

 
Loreal Infallible 24H foundation har jag skrivit ett helt separat inlägg om här på bloggen och det förtjänar den! En av de få flytande foundations som täcker bra, inte fastnar på torra partier och ligger under tvåhundra kronor. Real Techniques Miracle Complexion Sponge är min go-to produkt om jag vill lägga min foundation så att den ser naturlig ut. Jag gillar att fukta den som att den sväller upp lite och sedan duttar jag bara på mitt smink. Som ni ser på bilden är min välanvänd, jag har köpt en ny, fräsch nu. 



The Balm Mary-Loumanizer är den finaste highlightern jag äger. Den är välpigmenterad (lite räcker långt) och drar åt det champagnefärgade hållet. Superfint att borsta på lite lätt över kindben, just ovanför ögonbrynet, på nästippen och amorbågen. NYX rouge i "Dusty Rose" är ett fint, matt rouge som jag använder när jag gör min 'everyday makeup'. Färgen är aningen mörkare än vad bilden visar. 
 
Det var mina sminkfavoriter från 2015. Har du egna favoriter? Lämna gärna en kommentar ock tipsa mig om dem! 
 







Kommentarer
Daniella 🌙

Mary är bästa jag äger. <3 Har du testat de två andra i samma serie?

Svar: Ja, den är så bra! Nej, jag har inte testat dem. Det känns som om de inte riktigt är för mig då den ena drar åt det rosa hållet och den andra är alldeles för mörk? :)
Ida

2016-01-02 | 17:13:19
BLOG: http://vapenbroder.blogg.se/
Embla Sofia - Fotograf och blivande mamma

Bra tips :)

2016-01-02 | 17:34:13
BLOG: http://emblasofia.blogg.se
Daniella 🌙

Svar: den ena är menat att vara en rouge och den andra för contouring, om jag förstått det rätt!

Svar: Ahh då förstår jag. Men då känns det som att jag inte vill ha skimmret istället, skulle eventuellt använda dem till att "toppa" min bronzer och rouge som jag redan har på mig isåfall :)
Ida

2016-01-03 | 16:22:56
BLOG: http://vapenbroder.blogg.se/
Amanda

Jag har blivit helt såld på bb-cream så det är nästan den enda bas jag använder vid sminkning :)

2016-01-03 | 22:39:45
BLOG: http://momentswithme.blogg.se

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.