Livet väntar inte på dig

~
När jag läste Connors bok här för ett tag sedan blev jag så himla inspirerad. Och jag började tänka, mycket. 
 
 
Jag tycker att alla ska ha ett mål. Något sorts mål. Det behöver inte vara stort eller livsavgörande. Det behöver inte betyda att du måste veta vad du vill göra med ditt liv. Bara något att sträva efter. Något att jobba för. Jag tror att utan mål känns det ganska meningslöst att stiga upp på morgonen. Jag tror att utan mål är det lätt att börja fråga sig själv vad man egentligen håller på med. Jag vet inte vad jag vill jobba med i framtiden, inte helt säkert i alla fall. Jag vet inte vad som händer efter gymnasiet eller var jag kommer att bo i framtiden, men det är okej att inte veta det. Jag är okej med det. För jag har mål som jag strävar efter. Ett mål är att hitta en sport eller hobby som jag gillar, det måste ju finnas något där ute för mig. Ett annat mål är att bli av med min ångest, att sluta hindras av mina tankar. Jag har också som mål att ta körkort under 2016. Jag har en del större mål, vissa mindre.
 
Det måste som sagt inte vara något stort, bara någonting som du kan kämpa för att komma närmre. Jag tycker att man måste kunna fråga sig själv, varje dag: vad gör jag just nu för att komma närmare mitt mål? Och så tycker jag att man måste kunna ha ett svar på sin fråga. Jag testar just nu olika kurser och sporter, snart ska jag testa bågskytte för första gången. Jag jobbar VARJE dag med att bli av med min ångest. Jag gör små saker, som att ringa samtal, testa nya saker, starta konversationer. Jag utmanar mig varje dag med sådant jag tycker är jobbigt. Och jag gör framsteg, och det gör mig så sjukt nöjd. Det gäller att börja agera. Att börja kämpa för sitt mål. Möjligheterna är eviga och din potential lika stor som du gör den. Börja nu. NU.
 
"Life waits for no one. Are you happy with where you are and what you're doing? If you have to search yourself for an answer to that simple question, you probably aren't. It's not okay to just get by, existing day to day. Where will that get you? Aren't we here to live?" 
- Connor Franta, A Work in Progress
 
Jag tycker att alla ska ha ett mål. Stort som litet. Vi behöver det för att inte stå still. För att fortsätta kämpa. För att kliva upp ur sängen varje morgon och känna att man gör något vettigt med sitt liv. One word - pursue!
 
Eller vad tycker du? Jag vill höra dina tankar! ↓







Kommentarer
Daniella 🌙

Mitt mål i februari är att komma ut iallafall två dagar i veckan. Även om jag bara sitter på en buss fram och tillbaka i en timme så ska jag lämna lägenheten. Om jag lyckas gå och handla (mycket folk, stress och ångest över handling) så ska jag unna mej en semla :)

Svar: Vad bra! Jättebra att utmana sig själv och tänja lite på gränserna. Lycka till med ditt mål! xx
Ida

2016-01-26 | 12:10:15
BLOG: http://vapenbroder.blogg.se/
Johanna

riktigt bra skrivet!

2016-01-26 | 20:21:25
BLOG: http://www.jojosmind.blogg.se
ida

Vad heter fonten du har använt i bilden? :)

Svar: Visst är det fint?! Det heter Chasing Embers :)
Ida

2016-01-28 | 18:40:03
BLOG: http://eldflickan.blogg.se/
famlafint.blogg.se

Håller verkligen med dig, men samtidigt är det så viktigt att betona att det inte alltid behöver handla om någon form av prestation. Även om mål för att utvecklas och liknande förstås är jättebra och givande på många sätt, tror jag det viktigaste är de mål vi inte ser som just mål. Som att se till att göra saker man uppriktigt blir glad av här och nu.

Svar: Absolut! Man ska inte behöva känna press att hela tiden göra saker, att hela tiden prestera. Det gäller att leva i nuet också, att ta livet som det kommer. Men jag tror på att ha ett konkret mål som man jobbar mot, och det skulle jag nog säga att de flesta har - även om det är ett "litet" sådant. Det handlar helt enkelt om balans, som allt annat i livet. :)
Ida

2016-01-28 | 18:42:19
BLOG: http://famlafint.blogg.se/

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.