Det här med nyårslöften

~
 
Nytt år - nya möjligheter och allt det där. Helt ärligt vet jag faktiskt inte riktigt vad jag anser om nyårslöften. Det nya året är ju en bra tidpunkt att titta tillbaka och reflektera över sådant som varit bra och sådant man skulle vilja ändra på. Å andra sidan kan man lika gärna sätta mål när som helst på året, det finns ingen dålig tidpunkt för en positiv förändring i sitt liv. Men så finns det ju någonting med det nya året som verkar få folk att ge löften till sig själv och jag har ingenting emot det - så länge det inte begränsar en från att kunna sätta likadana löften när som helst. Du måste inte vänta tills sista dagen på året, varje dag är en ny chans att göra en förändring i ditt liv. Okej, slut på mitt oavsiktliga inspirerande lilla tal. Jag tänker att jag ändå skriver upp mina mål för 2016, jag är trots allt svag för att skriva listor. Detta är alltså inget som står skrivet i sten, men en har inget att förlora på att sätta upp en del mål för sig själv, eller hur? 
 
 Klara min Goodreads 2016 Reading Challenge där jag ska läsa 25 böcker i år.
 Testa på bågskytte. // Såg att Elin Kero skrev om det här på sin blogg och kände att det skulle kunna vara något för mig.
♦ Satsa mer på min blogg. // Jag håller redan på med en liten rebranding av min blogg där jag ska byta både bloggnamn och design, stay tuned. 
 Ta fler foton. // Det känns som om många har samma mål, men det är ett bra sådant! Alltid kul att ha många foton att titta tillbaka på och återuppleva minnen. 
 
Vad tycker du om nyårslöften? Har du några sådana i år? 







Kommentarer
Amanda

Lade ut ett inlägg med mina mål i måndags på bloggen :) några av dom är att äta mer vegetariskt, inte vara obekväm med att ta bilder i olika sammanhang, läsa mer och äta mindre socker

Svar: Bra nyårslöften! Gillar den med att inte vara obekväm med att ta bilder i olika situationer, det är någonting jag också är väldigt ofta :/
Ida

2016-01-05 | 21:40:34
BLOG: http://momentswithme.blogg.se
lisa rönnberg

Skippade nyårslöften för andra året i rad och körde på bucketlist istället! Är ingen som tycker om löften hit och dit eftersom de är liksom något som "måste hållas" eller ska hållas. Därför är bucketlist perfekt, allt som bockas av eller stryks därifrån är bra men resten gör liksom ingenting om de blir kvar :)

Svar: Så bra! Tycker också så - att man inte måste känna sådan press över att hålla sina löften.
Ida

2016-01-06 | 02:46:33
BLOG: http://llii.blogg.se
Sandra

Alltså jag skulle också vilja testa på bågskytte, verkar vara så häftigt!

Svar: Eller hur?! Det ser så sjukt kul ut! :)
Ida

2016-01-07 | 08:47:04
BLOG: http://atilio.metromode.se

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.