Sömnlösa nätter och feromoner

~
 
Det är en sådan där natt i natt.
 
En sömnlös natt.
 
Inte för att jag egentligen har någonting emot det. Jag tycker om att vara vaken på natten, medans alla andra sover. Då världen är som mest dämpad och stilla. Till och med ljudet från tangenterna när jag skriver det här känns alldeles för högt. Som om det ska väcka någon.
 
Jag försöker lista ut varför jag inte kan sova, varför jag inte känner mig det minsta sömnig. Det är väl mest för att hjärnan inte vill vila, tankarna går på högvarv. Och det är inget speciellt heller, allt mellan himmel och jord passerar mitt medvetande när jag blundar och ändå envisas med att försöka somna. Vad ska jag äta till middag i morgon? Vad gör Beyoncé exakt nu i detta ögonblick? Hur fasiken är det ens möjligt att kvinnors mens synkar med varandra?!
 
Så istället för att grubbla på dessa frågor som jag aldrig tycks få några vettiga svar på, bestämmer jag mig för att vara produktiv i stället, använda tiden väl. Inte för att skriva det här är särskilt produktivt egentligen. 
 
Ey, jag kom precis på vad som skulle kunna vara anledningen till att jag inte kan sova. Fullmånen. Undra om det är fullmåne i natt. Vänta, ska kolla. *Googlar fullmåne 2016* GUYS! Det ÄÄÄR fullmåne ikväll. Well, that explains a whole lot. Det är ju egentligen lika konstigt som det där med mensen. Varför kan en del inte sova när det är fullmåne?? Jag har själv bara börjat uppleva det det senaste året.
 
Okej, nu ska jag göra andra 'produktiva' grejer. Som att hitta ny musik och kolla på youtubeklipp och skjuta upp skolarbete som jag egentligen borde göra. Äh, det är okej. Jag skulle ju egentligen ha sovit nu.
 
PS. Googlade precis varför kvinnor får mens samtidigt. Tydligen skickar vi ut luftburna feromoner under menstruationen som påverkar varandras mens. Skitskumt. 







Kommentarer

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.