Våga mörka läppar / Mina 3 tips!

~
För tre år sedan hade jag aldrig kunnat tänka mig att lämna huset med någonting annat än ett nästan genomskinligt, rosa läppstift på läpparna. Nu är det sällan jag sminkar mig utan att alltid lägga en mörkt brun eller röd färg på läpparna. Att rocka mörka, färgstarka eller aningen annorlunda läppar kan vara lite skrämmnade när man inte är van, men det är också sjukt snyggt och har en boostande effekt på självförtroendet! Här är mina tre tips för att våga mörka läppar.
 
| NYX Liquid Suede 'Sandstorm' | NYX Lingerie Liquid Lipstick 'Beauty Mark' | Idun Minerals Lipstick 'Björnbär' |
 
1 / Börja ljust och jobba dig mörkare
Istället för att hoppa direkt på en skrämmande vinröd nyans kan man börja ljust och successivt jobba sig mot mörkare toner, på det sättet kan du sakta arbeta upp ett självförtroende. Självklart måste du inte heller köpa massor av läppstift i flera olika nyanser, investera i ett mörkt och lägg ett tunt lager som du blandar ut med fingret, sedan kan du jobba dig mörkare i din egna takt.
 
2 / Ta emot komplimanger
Något jag tror på är att ta emot komplimanger istället för att säga något i stil med "äsch, det är väl inget speciellt". Tänk hur mycket du växer varje gång någon säger något snällt om ditt val av läppnyans (och det lär de göra, trust me!), och tänk hur mycket mer du växer varje gång du tar emot den komplimangen med ett "tack". När det gäller folk som säger elaka saker (vilket typ aldrig händer, trust me) - kom ihåg att de bara önskar att de var lika modiga som du.
 
3 / Utmana dig själv
Som jag skrev tidigare, låt det ta sin tid, men var inte heller rädd för att utmana dig själv och kliva utanför din comfort zone! Även om det känns sjukt obekvämt att lämna huset i ett mörkbrunt läppstift, gör det ändå. Nästa gång är det inte alls lika läskigt och den 15:e gången känns det helt rätt. 
 
Såhär var det i alla fall för mig när jag började intressera mig för smink och läppstift. Det var inte så att jag bara utbrast en morgon "idag ska jag ha BLÅ läppar", smackade på färgen och gick till skolan, nope! De här tipsen kan ju egentligen appliceras på nästan vad som helst, det gäller att jobba upp självförtroendet och våga utmana sig själv. Nu hoppas att det här inlägget hjälper någon där ute! Stay strong, stay bold! 







Kommentarer
Johanna

snyggt!

2016-08-16 | 19:23:47
BLOG: http://www.jojosmind.blogg.se
Sofie Westberg ♡

Jag ÄLSKAR mörka läppar och för några år sedan hade jag inte heller vågat. Tills en kväll när vi skulle ut och träffa kompisar min sambo och jag, då kände jag bara att "fuck it" och följde magkänslan. Kände mig fab hela kvällen!

Svar: Men WOW vad kul! Heja dig!! <3<3
Ida

2016-08-16 | 22:32:01
BLOG: http://www.sofiewestberg.webblogg.se
Queenceee

Så bra tips! Gillar att du inte bara tipsar om själva färgen utan allt. Mörka läppar kan vara lite "läskigt" för den ovana som du beskriver, då är detta tips perfekt :D

Svar: Ja eller hur? Grejen är att jag googlade artiklar på att bära mörka läppar innan jag skrev inlägget för att se om någon gjort det tidigare. Inga blogginlägg eller artiklar tog upp det här med att bygga upp ett självförtroende kring det, tycker liksom att det är det största "problemet" :D
Ida

2016-08-18 | 19:10:20
BLOG: http://queenceee.blogg.se

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.