4 bilder från en höstig onsdag

~
Man vet att det har varit sommarlov när dagarna försvinner in i varandra och man inte längre har koll på vad som hände när. Det här är fyra bilder från vad jag tror var en onsdag för ett par veckor sedan. Jag älskar själv sådana här inlägg där man kan få en liten inblick i någons vardag. 
 
 
Självklart började jag dagen med att äta frukost och måla naglarna (som en gör). Hallonen hade jag plockat från buskarna ute på gården kvällen innan och smakade sådär härligt av sommar som bara vilda bär kan. Nagellacket som fick pryda mina naglar var H&M's 'Rose Umber' och fastän jag äger typ tio likadana i nästan samma nyans fick den här åka med mig hem efter senaste besöket på H&M. No ragrets. 
 
 
Senare på dagen tog vi båten ut på en liten ö och plockade en massa blåbär. Eller massa var väl att ta i, vi hittade mest blåbärsris utan bär, kråkbär och älgbajs. Det var en trevlig liten tur ändå, vi fick oss en riktig smak på hösten med kalla vindar, grå himmel och en liten regnskur. Jag ångrade också mitt beslut att fixa naglarna och göra dem fina tidigare på dagen, de var inte lika fina efter blåbärspockandet. 
 
 
Innan vi åkte hem igen tog vi oss friheten till en fika som svenskarna vi är. Visst håller alla med om att allt smakar bätte utomhus? Det bara gör det. Den som inte håller med får gärna gå någonstans och omvärdera sitt liv. Tack. 
 
 
Och det var den (onsdagen?) Efter det blev det den inte lika roliga delen av bärplockning - rensningen. Med lite bakgrundsmusik och trevligt sällskap går det dock ganska fort. Hoppas ni har haft en härlig måndag idag, många började säkert skolan igen - heja er! Själv har jag inte gjort någonting produktivt idag, ingenting. Men det behöver man också ibland. 







Kommentarer
Johanna

mysigt! älskar höst

2016-08-22 | 19:07:27
BLOG: http://www.jojosmind.blogg.se
Tovegranfeldt

men gud så mysiga bilder!

Svar: åhh tack! det var en mysig dag ;P <3
Ida

2016-08-22 | 20:27:36
BLOG: http://nouw.com/tovegranfeldt
GoForFit

Härliga bilder! :)) Du får mig nääästan att längta lite smått med hösten, den är ju rätt mysig trots allt :)

Svar: Nääästan, håller med. Jag har gärna kvar sommaren ett litet tag till ;)
Ida

2016-08-23 | 13:25:11
BLOG: http://goforfit.se

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.