När man tror att man är poet | pt.2

~
Jag fick en sådan himla bra respons förra gången jag lade ut en dikt här på bloggen. Tack till alla er som sa så fina saker och dämpade min ångest en aning, hahah! Det känns så bra att ha någonstans att dela med mig av mina texter :* I anteckningsboken på bilden hamnar alla mina dikter och texter. Visst är den fin? Från Åhléns!
 
 
 
Ordinär

» Jag frågar dig: varför är vi här?
Och du bara svarar att 'nu är det såhär,
sluta tänka, bara njut av din färd'
Men har du aldrig känt dig alltför ordinär?
Svensson av Svensson, snart en pensionär.
Begär av att vara populär, gärna mångmiljonär.
När du egentligen är sekundär, bara sisådär.
Du tror på karriär, är motionär mot ryggbesvär.
Men inser du inte?
Du är ju bara temporär. «







Kommentarer
rememberthiis.blogg.se

Ja den anteckningsboken var riktigt fin :) ska nog också köpa en anteckningsbok o skriva ner tankar o känslor i, känns så skönt att få ut det.

Svar: Ja gör det, ibland är det skönt att bara få skriva med penna och papper också! :)
Ida

2016-04-04 | 17:40:39
BLOG: http://rememberthiis.blogg.se/
Lili

Riktigt fin anteckningsbok och gud vilken härlig dikt! Gillar din lek med ord och ämnet du tar upp. Väldigt intressant!

Svar: Åh tack, gillar ju att leka med ord och ämnet är något jag tänker på mycket :)
Ida

2016-04-04 | 18:23:22
BLOG: http://zilverka.blogg.se/
Amanda

Blir alltid så impad av folk som faktiskt kan skriva dikter. Sjukt bra gjort :)

Svar: TACK! xx
Ida

2016-04-04 | 19:19:13
BLOG: http://momentswithme.blogg.se

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.