Hemmagjord chokladgranola

~
 
Okej så nu ska jag göra er alla en tjänst och tipsa er om detta recept som jag hittade på Jenny Mustards blogg. Jag har alltid granola hemma, oftast flera olika sorter dessutom. Men det finns inget som slår egengjord granola. Förutom att du har koll på exakt vad den innhåller (inga konstgjorda ämnen eller E:n) kan du också välja ingredienser efter vad du gillar och skräddarsy receptet. 
 
Det här är en chokladgranola med en grund på banan, kakao och dadlar som man blandar med havregryn och en massa andra saker. Jag gjorde inte exakt efter receptet, hade tex. inget puffat ris så jag skippade det. 
 


I alla fall, godaste granolan jag ätit, någonsin. Här har jag den med soyghurt och frysta hallon, yum! Även om ni inte är sugna på att göra det här receptet tycker jag ändå att ni ska kika in Jennys blogg, ni kommer inte att ångra er!

 







Kommentarer
Nicolina Winkfield

Men MUMS detta måste jag verkligen testa!! Tack för tipset :))

Svar: Jaa gör det Nicolina, den är super! <3
Ida

2016-04-22 | 22:40:40

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.