En vecka i bilder

~
Här kommer en liten inblick i min vardag, hur en vecka vanligen ser ut för mig. Jag gillar själv att läsa sådana här inlägg, stunder fångade med mobilkameran. Jag gör detta inlägg mycket för mig själv också, för att kunna kolla tillbaka längre fram och se hur ett par dagar i April såg ut. 
 


M Å N D A G : Den här bilden är från när jag lagade middagen. Som student lagar jag inte alltid min egen middag (frysta matlådor yo), men jag försöker att göra det så ofta som möjligt. I måndags blev det couscous-sallad med grönsaker och färsk basilika(!) och AVOCADO! Det blev faktiskt inte så gott som det låter, hahah, men det var ätbart. 


 
T I S D A G : UGGHHH! Jättedåligt väder. Det hade regnat under natten, det var fuktigt och kallt i luften och snö låg fortfarande kvar. Himlen var sådär grådassig som jag hatar. Trots allt detta blir sådana här dagar alltid bra på bild, lite sådär mystiskt... Den här bilden är tagen från mitt sovrumsfönster. 
 
 


O N S D A G : Här är basilikan jag använde i matlagningen på måndagen. Den är död nu, väldigt död. Men i onsdags såg den fortfarande bra ut. Jag ÄLSKAR basilika, jag har i princip basilika i allt. Nu har jag även börjat odla min egen efter det här inlägget av Amanda. Vem vill inte ha färsk basilika hemma hela tiden liksom? 

 
 
T O R S D A G : Här var vädret faktiskt bättre, riktigt bra skulle jag till och med säga. Jag var så lycklig över det faktum att jag kunde ha öppen jacka och sneakers och inte ha dyngblöta fötter när jag kom fram till skolan. Jag blir så sjukt lycklig när vårskolen kommer fram och man får känna på lite värme, heja våren!
 
 
 
F R E D A G : Sista skoldagen var en aning konstig. Jag brukar egentligen ha två lektioner, men en var inställd. Så istället mötte jag upp med två av mina kära vänner efter första lektionen och vi gick till Ica för att äta frozen yoghurt, living the life hahah. Det var i alla fall väldigt gott kan jag avslöja, hade inte ätit jordgubbar på en eeeevighet. 
 
 
 
L Ö R D A G : Igår lyste solen, så mycket att om man satt ute och blundade kunde man nästan tro att det var sommar. Därför var jag också tvungen att byta ut mina leggings mot shorts. Kändes faktiskt lite konstigt att sitta i shorts och linne när det fortfarande var snö kvar på marken. Här läser jag Boktjuven av Markus Zusak, so far I'm loving it..
 
 
 
S Ö N D A G :  Här sitter jag nu med min söndagsångest (en hyfsat mild sådan) och jobbar på bloggen medan jag tittar på youtubevideos, yey för multitasking och thank god för två skärmar. Har också skrivit klart en idrottsrapport och övat lite på terminologi inom webbutveckling som jag har förhör på till veckan. Tänker också att jag är nöjd med den här veckan och hur kul det var att fota mer, även om det bara är med mobilkameran. 







Kommentarer
Daniella 🌙

Kan du inte göra ett inlägg om vilka du följer på youtube?

Svar: Absolut, har gjort det förut för länge sedan men det är nog på tiden att göra en uppdaterad sådan :)
Ida

2016-04-10 | 16:33:29
BLOG: http://vapenbroder.blogg.se/

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.