Bokrecension: Me Before You

~
Titel: Me Before You | Författare: Jojo Moyes | Genre: Romance, Fiction | Språk: Engelska | Betyg: 5/5
 
Efter att ha hört om den här boken överallt, och sett filmtrailern bestämde jag mig äntligen för att läsa Me Before You av Jojo Moyes. Jag började läsa med mycket höga förväntningar, och den här boken toppade verkligen dem. Jag gillade handlingen, hur ingenting kändes långsamt, klyschigt eller enformigt. Det här var ett helt nytt innehåll som jag inte tidigare läst om. Jag förälskade mig i karaktärerna, allihopa. Will och Lou's relation och de kvicka, oförskämda replikerna var underbara. Jag skrattade hjärtligt vid ett par tillfällen även om boken tar upp och handlar om något väldigt tragiskt. 
 
Samtidigt som det fanns plats för mycket känslor tycker jag att boken var informativ. Jag lärde mig mer om förlamning och tetraplegi (som jag inte visste någonting om innan jag läste den här boken). Och jag fick utan tvekan en helt annan syn på dödshjälp. 
 
Me Before You var också en fantastisk kärlekshistoria som handlade om förlust och att vilja mer. Att inte bosätta sig för snabbt, att uppleva och se - att leva livet så mycket man kan.
 
 “You only get one life. It's actually your duty to live it as fully as possible.” 
 
Jag uppskattade att det inte var en alltför romantiserad version av verkligheten, för mig var den verklighetstrogen och sann. Jag har ingenting att klaga på och därför blev det fullt betyg från mig. Jag har inte tidigare läst något av Jojo Moyes, så det blev ett bra första intryck av hennes verk. Jag ska utan tvekan läsa fler av hennes böcker, och allra först ut blir After You som är uppföljningen till Me Before You. 
 
Läs den här boken: om du är sugen på kärlek, ett par skratt och många tårar i form av en fantastisk läsupplevelse som du aldrig vill ska ta slut.
 
Om du vill veta vad jag läser just nu kan du lägga till mig på Goodreads!







Kommentarer
Jessica

Håller verkligen med allt du skriver i recensionen! Just nu läser jag min tredje bok av Jojo Moyes :)

Svar: Åh ja, vill bara läsa fler fler massor av böcker av henne! :)
Ida

2016-04-02 | 13:00:37
BLOG: http://jessical.blo.gg/
Amanda

Så himla fin berättelse <3

Svar: Ja, den är såå fin! :)
Ida

2016-04-02 | 17:37:34
BLOG: http://momentswithme.blogg.se
Lili

Vad kul att du skrev en recension på denna, tack! Sitter just nu med en biblioteksskörd hemma, men efter att jag läst klart den blir det definitivt Me Before You. Den verkar väldigt bra och din recension inspirerade mig ännu mer till att läsa den. Jättefin bild också, gillar att du tänkt igenom hur du ska presentera boken visuellt.

Svar: Ja, läs den! Och jag blir så glad att du kommenterar på bilden, uppskattar att du märker sådana detaljer :)
Ida

2016-04-02 | 18:55:59
BLOG: http://zilverka.blogg.se/

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.