Sevärd: Bella Vita

~
Någon, kommer inte ihåg vem det var, tipsade på sin blogg om dokumentären Bella Vita och jag kände direkt att det skulle vara något för mig. Därför bestämde jag mig igår för att se den. 

 
I filmen får man följa surfaren, konstnären och miljöaktivisten Chris Del Moro på hans resa när han återupptäcker sina rötter i Italien. Under resans gång träffar man också på en del olika hantverkare i Italien och man får en inblick i hur produktionen av varor går till där. Till skillnad från massproduktionen i många andra länder handlar det här om äkta, autentiska och genuina varor samt kvalitét före kvantitet. Förutom det handlar också dokumentären om surf-kulturen i Italien och miljöfrågor i hela världen.
 
Egentligen har inte filmen någon speciell handling, men ändå var den så himla fängslande. Det var intressant nog att bara få se hur det kan se ut i någon annans liv, alla har en historia som är värd att berättas. Den här filmen fokuserade mycket på att hitta en passion och älska det man gör, att uppskatta det man redan har istället för att alltid sträva efter mer och att ta dagarna som de kommer. Allt detta hade smittat av sig på mig innan jag sett klart filmen. 
 
Jag såg den på Netflix men om du inte har det kan du köpa eller bara läsa mer om dokumentären här.







Kommentarer

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.