Mina 7 bästa skönhetshacks

~
Häromdagen började jag tänka på hur många små tips och trix jag kommit på när det kommer till skönhet. En del saker har jag listat ut själv och andra har jag samlat på mig genom åren från olika tidningar, bloggar och youtubers. Här har jag samlat ihop de allra bästa av mina skönhetshacks som jag kommer på just nu. Om du har ett eget tips - lämna gärna en kommentar! 
 
 
 "Plocka" ögonfransarna om mascaran klumpar sig. Ni vet problemet när man målar på ett lager mascara och så klumpar det sig och blir alldeles för mycket? Istället för att gå på med borsten igen brukar jag dra av överflödig mascara med naglarna. Jag liksom plockar bort mascaran, det är lite svårt att förklara med jag hoppas ni förstår. Detta trick använder jag främst på underfransarna som jag tycker blir för långa om jag bara målar på utan att göra något åt dem sedan.  
 
Peela hårbotten med ansiktspeeling. Om du lider av mjäll eller torr hårbotten så är det är ett superbra tips! Använd en vanlig peeling som du annars använder till ansiktet och gnugga i hårbotten innan du använder balsam. Se bara till att skölja ut det ordentligt efteråt. Och! - använd kanske inte din allra dyraste ansiktspeeling. 

Ha balsam i hårbotten. Vi fortsätter på det här med torr hårbotten. Jag var alltid så rädd förut att ha balsam i hårbotten eftersom jag trodde att det skulle göra mitt hår oljigt snabbare. Men att man har fett hår kan ofta bero på torr hud och då överproducerar kroppen olja. Därför kan det här istället hjälpa! Det har hjälpt väldigt mycket mot min mjäll - wohoo!
 
 
 Lägg på mer rouge än 'vanligt'. Rouge är det första som försvinner från ansiktet under dagen - i alla fall för mig. Därför brukar jag lägga på lite extra på morgonen så håller det bättre under dagen. Lägg inte på alltför mycket dock, om du inte vill gå för den där clown-looken (vilket är helt okej, do you boo). Jag brukar dessutom slänga ner rouget med puder och min läppfärg för dagen i väskan, då har jag det alltid med mig och kan bättra på under dagen. 
 
Köp ett puder ett par nyanser mörkare för en matt bronzer. Om du letar efter den där perfekta matta bronzern så rekommenderar jag att köpa ett vanligt kompaktpuder ett par nyanser mörkare än din hudton. På det här sättet brukar den inte vara för orange eller för smutsig i färgen. 
 
Spraya parfym/body mist i håret. Om du vill att parfymen ska hålla länge kan du spraya lite i håret. Dessutom luktar det supergott när du vänder dig om och gör en liten hairflip, hahah!
 
 
Doppa nymålade naglar i kallt vatten. För den otålige som inte orkar vänta på att nagellacket ska torka (typ jag). När du målat varje lager doppar du det direkt i en liten skål med kallt vatten - då torkar det mycket snabbare! På samma sätt ska du undvika värme på nageln när du vill att det ska torka snabbt. 
 







Kommentarer
famlafint.blogg.se

Enormt bra tips! Speciellt det där med att spraya parfym i håret! Kan inte förstå varför jag inte har tänkt på det tidigare?

2015-11-23 | 18:38:07
BLOG: http://famlafint.blogg.se/
Matilda Berlin

Toppenbra tips! :)

2015-11-23 | 18:44:30
BLOG: http://matildaberlin.blogg.se/
Amanda

Vilka bra tips! Ska testa både peeling och balsam i hårbotten och se om det hjälper mot min torra hårbotten :)

2015-11-23 | 20:36:44
BLOG: http://momentswithme.blogg.se
Erica

Roliga tips! :D

2015-11-24 | 12:50:28
BLOG: http://ericaskyllkvist.se

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.