En fulltäckande bas

~
Jag är sådär att jag vill helst ha en naturlig, lätt bas när jag sminkar mig. Men ibland kör jag till med något mer täckande (ofta när resten av maken ska va mer glammig) och då använder jag dessa produkter.

 
Foundationen från Rimmel blir jättefin på huden, den jag har är dock en eller två nyanser för mörk. Därför blandar jag ut den med en från Loreal. Tillsammans blir de min perfekta färg, fulltäckande med en snygg semi-matt finish. Jag brukar börja att lägga min foundation med en stippling brush från Real Techniques innan jag sedan blandar ut den lite mer med en Beauty Blender.
 
Concealern är Fit Me från Maybelline och den använder jag varje dag, har säkert gått igenom sex sådana här. Lätt att blanda ut och täcker både under ögonen och röda partier. Måste tipsa om borsten från Zoeva - bästa concealerborsten någonsin! 
 
Föredrar du en naturlig bas eller något mer fulltäckande? 







Kommentarer
matilda ♥

Gillar nog lite mitt emellan, inte för mycket men ändå inte för lite! (:

2015-11-21 | 17:49:31
BLOG: http://matiiildaa.blogg.se
julia

vart köper du zoeva borstarna :)?

Svar: Från Zoevas hemsida, de fraktar till Sverige :)
Ida

2015-12-06 | 14:36:05
BLOG: http://juliawwallin.blogg.se

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.