Black Marker Drawing

~

Så mycket enklare än det ser ut, man måste bara sätta sig ner med ett papper, en svart tuschpenna och viljan att försöka. Jag började samla inspiration från interent, ville ha ett rådjur (såklart). Sedan sketchade jag ut ungefär det jag ville ha. 
 
Fyll i blyertsstecken med en svarta pennan, det svåra är att lägga till skuggorna - och inte ens det är svårt. Där det ska vara skuggor (titta på andra bilder för referens) göra du bara små små streck eller kryss med din penna. Ju tätare streck - ju mörkare skugga. Om du vill lära dig mer om detta sätt att göra simpla skuggor kan du kolla in MaryDoodles video här som handlar om just detta - det jag använder mig av - "hatching" & "crosshatching". 
 
// Den här bilden ska vara en del av det galleri jag planerar att ha på min vägg över sängen. // 







Kommentarer
Patricia♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Men så bra det blev:) DU är duktig!

2015-01-24 | 09:12:35
BLOG: http://patriciac.blogg.se

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.