Så blir du klar fortare på morgonen

~
Jag tar gärna till alla knep som finns för att göra mig klar snabbare på morgonen, då får man ju liksom sova längre. Här är mina topp 8 tips, hoppas dem hjälper någon av er! 

#1 - Planera. Lägg fram dina kläder och sminket du vill använda kvällen innan, detta sparar dig många minuter. Jag brukar även förbereda frukosten, göra klart mackor som jag stoppar in i kylskåpet över natten. Glöm inte att packa skolväskan och allt du behöver för morgondagen. 
 
#2 - Ligg inte kvar i en evighet medans tiden rinner iväg. Tro mig, detta gör jag varje morgon. Plockar upp mobilen och scrollar genom sociala medier i en extra halvtimma innan jag stiger upp. En halvtimma som jag egentligen lika gärna kunde sova på. 
 
 
#3 - Chocka kroppen. Jag vet att kroppen känns tung och ögonen som sandpapper när man stiger upp på en vardagsmorgon. För mig hjälper det att skvätta iskallt vatten i ansiktet för att vakna upp. Jag brukar också dansa runt lite på mitt rum - detta gör mig dessutom gladare!
 
#4 - Håret. Tvätta håret kvällen innan för att spara en massa tid! Kanske kan du fläta eller tvinna håret dagen innan så behöver du inte spendera en massa tid på att styla håret. Och om verkligen inget fungerar kan du bara ta på dig en mössa och gömma håret i stället. 
 
#5 - Kom in i en rutin. För att bli piggare på morgonen är det bra att komma in i en rutin. Gå alltid i säng samma tid på kvällen och kliv alltid upp samma tid på morgonen så ska du se att det är såå mycket enklare att göra sig redo. 
 

#6 - Musik. Musik kan göra så himla mycket för humöret. Jag brukar sätta på "Todays Top Lists" på Spotify på morgonen för att bli på bättre humör. Ibland händer det även att jag tar ett par danssteg. 
 
#7 - Termosmugg is the answer! Jag vet att det är många som dricker te och kaffe på morgonen (även jag gör det). För att spara tid är en termosmugg din allra bästa vän för att ta med den varma drycken on the go
 
#8 - To-do list för morgonen. Kanske lite överkurs. Men detta är för dem som verkligen är all over the place på morgonen. Skriv en att-göra lista så att du inte glömmer bort någonting. 







Kommentarer
Aschmanda

Skit bra tips! Jag är skit kass på detta med rutiner. när jag väl komemr in i de, blir de ändå alltid att jag sabbar de efter :p haha, blir som en ond cirkel :P

2015-02-19 | 19:13:45
BLOG: http://aschmandas.devote.se/

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.