Roliga skoluppgifter

~
Har ju inte visat vad vi gjort i skolan på länge, så det får bli ett inlägg med vårt senaste projekt - en fotoanalys/uppgift. Tanken var att vi skulle välja en känd fotograf och göra en analys på en av dennes foton. Sedan skulle vi också ta ett eget foto inspirerad av den här fotografens stil. 
 
Jag valde Brassaï som var en gatufotograf på 30-talet. Tycker att hans bilder är intressanta att titta på, jag fastnar liksom och börjar fantisera om berättelser bakom fotona. 
 
Detta var bilden jag tog själv där min bror fick agera modell. Jag inspirerades av Brassaïs sätt att leka med ljus och skuggor. De flesta av hans bilder är mörka med någon slags ljuskälla - så det ville jag också testa. Detta blev alltså resultatet.
 
 







Kommentarer
Sofie

Gud va fint kort:)

Svar: Tack! :)
Ida

2015-02-14 | 11:25:04
Tea

Gud så roligt!! Ditt resultat blev ju så himla bra! :D
SV: Åh ja men eller hur alltså, håller verkligen med hihi!! :)
Ha en fortsatt fin söndag, kramisar! <3

2015-02-15 | 13:34:44
BLOG: http://nouw.com/teajohnsson

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.