iKateHouse - Frakt/Tullkostnader

~
Efter att jag hade publicerat inlägget om att jag beställt saker från iKateHouse var det en del som frågade om frakt, tull och hur det gick för mig. 
 
Jag vet att det förr fanns ett fraktalternativ som var gratis, men det har de tyvärr tagit bort nu. När jag beställde landade fraktkostnaden på $15, det beror på vad totalkostnaden av dina produkter är. Även om frakten är ganska dyr tycker jag helt klart att det är värt det eftersom själva produkterna är så himla billiga. Beställde liksom ett ögonskuggsborste för 15 kronor(!)
 
Här är en tabell över vad frakten blir för dig. 

Det fraktalternativ som jag valde skulle ta mellan 10 och 20 arbetsdagar, dock gick det av någon anledning mycket fortare. Tror jag fick vänta 5 arbetsdagar eller något sådant. 
 
När det kommer till tullen så finns det såklart risk att ditt paket fastnar och att du måste betala en tullkostnad, den chansen är inte så himla stor dock. Mer finns det inte riktigt att säga om det.
 
För att göra en slutsats kan jag säga att jag absolut kommer att beställa från iKateHouse igen någon gång i framtiden. Tycker helt klart att det är värt det för de låga priserna. 
 
 







Kommentarer
Sanna Preifelt ❤

Ååh vad bra tips. Jag älskar när bloggare skriver om sånthär så en får en bättre bild av butiken, tullen och frakten, är själv alltid så himla avvaktande med att beställa utanför EU :)

2015-02-20 | 11:30:51
BLOG: http://sannasrum.se

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.