For That Wet Look

~
Då var man tillbaka efter ett par veckors semester på västkusten, och nu är jag även tillbaka på bloggen! Efter en liten paus känner jag mig så taggad på att börja blogga igen, och jag har så många idéer, woop woop!

Under hela sommaren har målet med mitt smink varit dewy. Alltså så att jag ser fuktig ut i ansiktet, inte oljig - bara dewy. Jag tycker det ser naturligt och fräscht ut - särskilt på sommaren. Men det kan också passa bra till hösten då jag tenderar att få mer torr hy. 

 
Dessa tre produkterna är de jag använt mig flitigt av för att få till den där nästan blöta hyn.
 
Loreal Paris Lumi Magique Pure Light Primer | Den här primern använder jag över hela ansiktet innan jag lägger min foundation. Jag pumpar ut lite i handen och "klappar" in den i ansiktet.
| The Balm Mary-Lou Manizer Highlighter | Jag älskar den här produkten. Använder en liten fluffig borste och lägger highlightern på kindben, en bit ovanför ögonbrynen, på näsryggen och hakan. Man får dock vara försiktig och använda en lätt hand, annars blir det lätt för mycket.
NYX Dewy Finish Setting Spray | Som pricken över i:et sprayar jag denna produkt över hela ansiktet när jag gjort klart allt smink. Förutom att ge det där fuktiga utséendet till hyn får den också sminket att hålla längre under dagen. 
 
 
 
 
 







Kommentarer

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.