Lär känna mig; 13 frågor & svar

~
Här är 13 frågor & svar för att ni ska få veta lite mer om mig. Frågorna hittade jag på Ysis blogg, tog dock bort en del av dem. 

#1: Är du döpt efter någon?
Jajamän, min gammelmormor Ida. Men mest tyckte nog mina föräldrar bara att Ida var ett fint (och kort) namn.
 
#2: Om du var någon annan, skulle du vara vän med dig själv? Men hallå, självklart! Jag tror nog att jag är en bra vän, även om jag ibland är riktigt dålig på att svara när någon ringer mig.. oops!
 
   
 
 
 #3: Favoritflingor? Vet inte. Jag äter mest müsli. Men oftast blir det inte ens det utan olika frukter och frysta bär får göra yoghurten sällskap i frukostskålen. 
 
#4: Vad är det första du lägger märke till hos folk? Utstrålningen. Är det ett väldigt cheesy svar? Det första jag brukar märka hos folk är ifall de ser väldigt glada och utåtriktade ut, eller om de är mer försiktiga och blyga. 
 
#5: Skräckfilmer eller lyckliga slut? Lyckliga slut all the way, hatar skräckfilmer. 
 
#6: Favoritdofter? Nybakat bröd och cigarettrök i små mängder. Ja, den sista är konstig och lite äcklig. Jag avskyr när det kommer ett stort tungt moln med cigarettrök som får en att typ kvävas. Men en liten pust ibland tycker jag faktiskt luktar gott, förmodligen för att den frambringar sommarminnen för mig.
 
#7: Sommar eller vinter? Sommar, wohoo! Det finns många bra saker med vintern, men sommar vinner - alltid! Jag älskar glass, sol, bara ben och saltvatten. 

 
 
#8: Dator eller TV? Dator, använder den som TV också. Fast ibland är det skönt att bara sätta sig framför TV:n istället. 
 
#9: Vad är det längsta (avstånd) du någonsin varit hemifrån? Thailand måste det vara då. Dit åkte jag i Februari förra året.
 
#10: Har du några speciella talanger? Well, jag är bra på att rita och måla, har alltid varit en pysseltjej. Sedan tycker jag också att jag har talang när det kommer till den grafiska biten med bildredigering och teckensnitt och grejer. 
 
#11: Har du några djur? Nej, inte just nu. Vill väldigt, väldigt, väldigt gärna ha en liten mops dock. Mamma? Snälla?

 
 #12: Har du några syskon? En lillebror som heter Isak. Du kan se en video vi spelat in tillsammans här
 
#13: Vad vill du bli när du blir stor? Jag vill göra så många saker! Jag skulle såklart hemskt gärna vilja bli grafisk designer. Men sedan skulle jag inte tacka nej till att få inreda andras hem eller driva ett café. Men mitt främsta mål är att bara bli lycklig med det jag gör, vad det än må vara. 







Kommentarer
♫♪ sandra

kul att läsa :)

2015-04-12 | 13:44:21
BLOG: http://www.sandramusic.spotlife.se
Theresia

Hittade précis hit till din blogg, jätteintressanta inlägg och roligt innehåll!! :)

Svar: Tack! :) Vad kul att du hittade hit, hoppas du stannar! xx
Ida

2015-04-13 | 10:14:15
BLOG: http://sandahl.blogg.se
Sanna | Design & Beauty

Väldigt bra lista tycker jag! Och jag håller med med cigarettröken - det tillsammans med avgaser är utomlands för mig ;P

Svar: Ja, avgaser! Glömde nästan bort det, och bensindoft också! :P
Ida

2015-04-13 | 16:44:45
BLOG: http://sannasrum.se
Emma Grann Fotografi

Åh mopsar är så söta!!

Svar: Eller huuuur!?!?!?
Ida

2015-04-14 | 16:11:57
BLOG: http://emmagrannfotografi.blogg.se/
Josefine Hellgren

Läskigt! Det var nästan som om jag själv skrivit typ 90% av grejerna. Dock har jag en syster och ingen bror och som djur en katt.... annars skiiiiiitlikt! På typ allt! :D

Svar: Vad häftigt!, hahah :)
Ida

2015-04-14 | 16:38:07
BLOG: http://gossanfoto.blogg.se/

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.