Veckans DIY's (Lighting)

~


Nu när höstmörkret börjar krypa fram kan det vara dags att fixa bra och dekorativ belysning hemma. Här kommer fem styckna DIY-tips. 

En hel ljusslinga i en tom glasflaska ger en mysig effekt. På Skapamer.se finns ljusslingor med olika längd och färg för ett bra pris. Vill du inte göra ett hål i flaskan som på bilden i mitten skulle det fungera att den delen av slingan stack upp från toppen av flaskan. 



Den här coola pyramiden kan du skapa med hjälp av LED-ljus och mönstrat papper. Kan både ställas på bordet eller hängas upp på väggen. Galaxymönstret ser riktigt bra ut, men expremintera och testa annat!



Aldrig skulle jag ha tänkt på att virka runt en ljusslinga, hur coolt som helst! Är det en tålig ljusslinga kan du göra detta till en väldigt annorlunda och slående badrumsmatta. 



Använd gamla spetsdukar och decopaugelim för en spetslampa. Passar bra i alla rum och till många inredningsstilar. 



Täck målardukar med ett lager mörk färg och rita på ett motiv eller ord med en ljusare färg. Stick några hål i dukarna där du vill att ljus ska komma genom och montera en ljusslinga på baksidan av dukarna. Ser riktigt coolt ut när du släcker lampan! 
 
► Alla källor till dessa projekt hittar du på Pinterest i min board "Veckans DIY's"
 







Kommentarer

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.