DIY Magazine Flowers

~


Gamla tidningar och magasin är en sådan där sak som jag har hur mycket som helst av som bara ligger där till ingen nytta alls. Så när jag hittar ett sett att göra något av det blir jag glad - väldigt glad. 

I detta inlägg hittar du en beskrivning på hur du gör dessa fina blommor av magasinpapper. De ser riktigt bra ut som bukett. När du gjort några stycken och hittat tekniken tar varje blomma inte ens två minuter att göra. 

Du behöver: tidningar, en sax & tejp. 



För stjälken kan du riva ut en sida hur tidningen och lägga den med ett hörn mot dig. Ta sedan en penna och börja linda in pennan i papperet, när du kommit en bit kan du ta ut pennan och fortsätta rulla tills papperet tar slut. Fäst änden med en bit tejp. 



Dessa stjälkar är beroendeframkallande, efter ett tag vill du bara göra fler och fler och fler...



Nu ska vi göra själva blommorna. Använd blad ur tidningarna som har fina färger. 1 / Lägg bladet med färgen du vill ha uppåt. 2 / Vik sidan i mitten. 3 / Vik varje halva neråt på sig själv. 4 / Nu ska det se ut så här - som en solfjäder. 



Med vikningen nedåt ska du nu klippa fransar, detta går betydligt snabbare med en sax som har flera blad, men jag har tyvärr tappat bort min. 



Tejpa fast fransarna till änden av din stjälk och börja vira fransarna runt stjälken för att forma blomman. När du kommer till slutet av dina fransar kan du tejpa fast änden med en jäkla massa tejp. 



Och så var du klar! Om du tycker att beskrivningen var lite svår att följa har jag även gjort en video på hur du gör dessa blommor. Du kan titta på den här nedanför. 


 







Kommentarer

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.