Material och verktyg - Favoriter

~


De här är de fem matierialen och verktygen jag inte klarar mig utan när jag gör många av mina DIY's. Saker som är återkommande i olika projekt du hittar på internet. Let's do this. 


 
 
1 / LIMPISTOL / De limmar allt, alltså allt. Från tyg till plast till papper till metall till glas o.s.v.. De billigaste är inte lika dyra som man kan tro heller, små limpistoler finns t.ex. hos Clas Ohlson för ca 45 :-.
 
2 / PENSLAR / Dessa kan behövas när du ska måla, limma eller kanske bara att damma av ytor som är svåra att komma åt. Det behöver inte vara den värsta dyra sorten, köp ett set av billiga till att börja med innan du uppgraderar.
 
3 / NÅL & TRÅD / Ganska självklart vad jag använder detta till. Även om det är bra med symaskin kan nål och tråd vara bättre till vissa saker. Som att t.ex. komma åt där man inte kan med symaskinen. Det är också lättare att ha med sig någonstans, en symaskin ryms liksom inte i fickan. 
 
4 / MÖNSTRAT PAPPER / Tycker att mönstrat och färgat lite styvare papper kommer till användning vid många projekt. Att vika det eller dekorera burkar med det gör jag ofta. Här på min Pinterest-board hittar du fler saker du kan göra med mönstrat papper. Det finns ett så himla bra utbud av det också, titta bara in i närmsta hobbyaffär så får du se. 
 
5 / DECOUPAGELIM / Decoupagelim eller liknande som torkar genomskinligt är perfekt när du arbetar med glitter och inte vill att det ska lossna. Kan också användas om du gör ett kollage med bilder och vill ha en glansig finish. Du hittar det i din hobbyaffär, eller så kan du göra ditt eget genom att blanda häflten skollim och vatten. 
 
 







Kommentarer
Flisan

sv: ja eller hur :D

2014-11-22 | 10:01:15
BLOG: http://fbb.blogg.se

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.