Handmade Beads

~

Jag filmade faktiskt en video av detta - men när jag började redigera ihop fattades massa klipp, var tog de vägen? Så det får bli ett fint litet inlägg i stället. 
 
Jag gjorde i alla fall egna pärlor inspirerade av min barndom. Fröknarna på dagis gjorde alltid trolldeg som man fick göra små figurer av. Den här gången gjorde jag pärlor som jag målade i olika färger och satte ihop till en nyckelring. 
 
Man fick också använda tidningspapper och skollim för att göra tidningspärlor. Nu gjorde jag ett halsband av mina. 
 
 
Om du också vill göra dessa och inte riktigt vet hur man gör. Här finns steg-för-steg på papperspärlorna och här finns ett recept på trolldeg.
 
Ett litet tips på trolldeg bara! När du gjort klart degen, plasta in den och låt den vila i kylskåpet några timmar. Detta kommer att göra degen betydligt enklare att arbeta med!
 
 
 







Kommentarer

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.