DIY - Stamps

~


Jag knepade ihop dessa på tjugo minuter i går kväll. Stämplar är så himla bra att ha till att dekorera anteckningsböcker, ett scrapbookningprojekt eller gratulationskort. Om du dessutom kan göra dem själv blir det både billigare och precis som du vill ha dem. 


| 1 - Träbitar | 2 - Skumgummi | 3 - Lim | 4 - Penna | 5 - Sax |


1. Rita ut din figur eller form på skumgummit. Anledningen till att du använder skumgummi är att det inte absorberar färgen så lätt. Det går också bra att använda en kompakt svamp


2. Klipp ut dina former. Här kan du märka att det att lättare med figurer och former som inte är så detaljrika. Om du nu vill ha en stämpel med mycket detaljer kan du använda en nagelsax för att klippa. 


3. Limma fast dina former på träbiten. Jag använde kontaktlim eftersom det fungerar med många olika material. Det skulle antagligen fingera lika bra med limpistol, superlim eller till och med vanligt skollim
 


Sedan är du klar! Nu är det bara att stämpla på. 
 
 
 







Kommentarer
Nadja

Vad använder du för färg när du stämplar? :)

Svar: Jag använder bara helt vanlig akrylfärg :) Ibland tunnar jag även ut dessa med lite vatten då jag tycker att de kan ha en väldigt trög konsistens.
Ida

2014-06-01 | 13:35:16
BLOG: http://blamingnargles.blogg.se/

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.