Books about craft

~
Här är några böcker jag är riktigt sugen på att beställa hem. Jag har kategoriserat in dem i sy kläder, papper och annat. Det är en blandning mellan svenska och engelska böcker. Alla finns att köpa på Adlibris.se.

> Sy kläder


|Design in yourself - Clothes| En bok för dig som kanske vill börja med att skapa mönster och lära dig de grundläggande teknikerna. Finns här.
|Sy dina egna kläder| Om du däremot är ganska van med att sy är detta en mer avancerad bok. Finns här.
|Sewing Vintage Modern| Gillar du vintage och vill lära dig att sy dina egna kläder är denna bok perfekt för dig. Finns här.

> Papper


|Paper to Petal| I denna bok får du lära dig 75 (!) olika sätt att göra blommor i alla dess färger och former av papper. Finns här.
|Scissors, paper, craft| Här finns inte bara blommor. Här finns allt möjligt - och allt är skapat av helt vanligt papper. Finns här.
|Crease+Fold| Avancerade och innovativa origamifigurer. Kanske inte bästa nybörjarboken, men testa kan man ju alltid. Finns här.

> Annat


|The big-ass book of Bling| Mark Montano från Youtube struntar i "regler" och går utanför ramarna i sina projekt. För dig som gillar pärlor och glitter. Finns här.
|Karins syjunta| Den här har jag faktiskt bläddrat igenom. Boken är full med massor av inspiration. Den ser dessutom väldigt fin ut i bokhyllan. Finns här.
|Pyssla och Pynta| Titeln sammanfattar innehållet väldigt bra. Innehåller massor av pyssel med pärlor, filt och papper. Finns här.








Kommentarer

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.