Paper Feathers

~
 


 
Den här bilden hittade jag via Pinterest. Den kommer från TheCraftCakeMama.com. Jag tyckte att fjädrarna var så himla fina att jag beslöt mig för att testa på dem själv.

 
Allt du behöver är mönstrat papper, blyertspenna och en sax. Jag använde färgglatt tidningspapper.

 
De är inte svåra att göra. Jag ritade ut en snabb figur av en fjäder på ett papper, sedan klippte jag efter sidorna och gjorde den mer verklighetstrolig.

Det bästa med detta projekt är att inget måste bli perfekt. Du kan klippa hejvilt och det kommer ändå att bli bra.

 
 

Jag fäste fjädrarna på min dörr med lite häftmassa och ritade sedan runt dem med en krita. Det skulle också vara fint att hänga dem från en lampa i sytråd.








Kommentarer

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.