Veckans DIY's ( Beach Cover-ups)

~
Vi är mitt i sommaren! Badar du mycket? - Det gör jag! Men mot kvällen brukar det bli lite kyligare på stranden, eller så kanske du ska gå och äta på restaurang och inte känner för att göra det i bara bikinin. Något att dra på ovanpå badkläderna är då perfekt! Här kommer fem stycken exempel. 


Den här gör du av en XL-t-shirt, en sax och tygfärg. Enkel, snabb och snygg. Du kan skippa färgen om du vill behålla kulören på t-shirten du utgick från. Källa


Martha Stewart gör det igen! Här behöver du bara två scarfar, lite tygfärg och en symaskin. Väldigt enkel. Och eftersom du använder just scarfar är den luftig och tunn. Källa


Jag vet inte hur pass mycket "cover" det här är egentligen, men det är väldigt snyggt däremot. Igen - en gammal t-shirt och en sax räcker för att göra den här. Källa


En till variant av scarfar. Denna är aningen mer avancerad eftersom du använder knappar också - annars är det i princip ingen skillnad. Den påminner mig lite på en kimono.. Källa


Min personliga favorit. En gammal vit t-shirt blir en riktigt snygg beach cover-up med turkos färg och en frans med pompoms längs fållarna. Jag skulle nog däremot göra min någon decimeter eller två längre. Källa
 







Kommentarer
Emma! ^^

Bra inlägg, jag har velat haft en strand tröja/klänning länge nu! ^^

2014-07-21 | 11:35:48

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.