DIY - Fingerknitted Statement Necklace

~
Jag söker alltid efter något jag kan göra med tygrester eftersom jag vägrar att slänga bort det. Här är ett enkelt projekt som passar mig väldigt bra eftersom jag älskar stora, bylsiga halsband. 





1 - Tygremsor | 2 - Kontaktlim | 3 - Lås & Kedja | 4 - Metalländar | 5 - Tång |
 

1. Börja med att stretcha ut dina tygremsor så att de rullar ihop sig och blir smalare. 
2&3. Fingervirka så långt du vill att ditt halsband ska vara. Jag har väldigt svårt att förklara hur man fingervirkar, så om du inte vet hur man gör - kolla in denna videon! Jag gjorde min fingervirkning ungefär 20 cm lång. 
4. Avsluta din virkning med två knutar i vardera ände. Du kan sedan klippa bort tyget som blir över. 


5. Använd ditt lim och stryk på lite i änden innan du sätter fast metalländen. 
6. Nu kan du klippa bort små bitar av tyg som sticker upp lite lite varstans, var bara försiktig så att du inte klipper upp en maska. Om du inte vill riskera något kan du i stället försöka trycka ner bitarna i halsbandet. 
7. Till sist är det dags att fästa kedjan med hjälp av ringöglor och en tång. 

KLART! ♥
 







Kommentarer

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.