DIY - Papperstulpaner

~
Hittade en bild på Pinterest från Trendenser.se. Blev riktigt sugen på att testa på dessa papperstulpaner, de var riktigt enkla att göra dessutom. Frida som driver Trendenser hade hittat projektet från Martha Stewart och där finns även en beskrivning på hur du gör.

 


 


 
Jag använde papper i pastellfärger, men du kan såklart testa alla möjliga olika färger och mönster. Bara vita tulpaner skulle också vara snyggt. För att göra en bukett av blommorna använde jag en liten plåtburk, frigolit och tandpetare. Andra saker som kan vara bra att ha: penna, sax, kniv, limpistol & tejp.

 
 
Här klipper jag ut alla delar jag behöver. Bladen till blomman gjorde jag lite rundade med hjälp av en penna.

 
För själva plåtburken skar jag bara ut en bit frigolit som var lika stor som burken och stack sedan ner mina små tulpaner.

 
 


Jag blev väldigt nöjd med resultatet av det här projektet. Det tog ett tag att göra alla tulpaner, men det gick ganska snabbt framför ett avsnitt av Vampire Diaries. Igen, om du vill ha mer ingående steg-för-steg hittar du det HÄR hos Martha Stewart. ♥









Kommentarer

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.