DIY - Mirror makeover w/ Egg Cartons

~
 
Bilder från: | Better Homes and Gardens | NestPenguin | Design Happens |


Har sett dessa speglar lite överallt på internet. Jag har tididgare gjort ett inlägg på äggkartongsblommor som du hittar HÄR. Det här är en annan variant med inspiration från bilderna ovan.

 


 
Du behöver: | Äggkartong | Limpistol | Sax |


 
Börja med att klippa it delarna av äggkartongen som står upp. Klipp sedan fyra gånger i bitarna du klippt ut. Nu kan du vika ut fyra stycken delar och klippa dessa till form av blomblad.

 
Limma ihop dina blommor två och två med limpistol. Jag satte även knappar i mitten för att gömma hålet.

 
Du kan limma fast blommorna på spegeln, men jag valde att använda häftmassa ifall jag skulle vilja ta bort dem senare.

► Lycka till!









Kommentarer

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.