Remove Labels

~
Ett problem jag alltid har när jag ska göra ett projekt med glasburkar och glasflaskor är etiketterna. De sitter ofta väldigt bra och är en pina att ta bort.

Jag har hört att man kan använda allt från vinäger till aceton, men tycker själv att varmt vatten och diskmedel är den bästa lösningen.

\\ BILDKÄLLA \\

► Fyll upp diskhon eller en stor bunke med vatten, tillsätt några droppar diskmedel och låt dina glasburkar ligga med etiketterna nere i vattnet i minst en halvtimme. Det är sedan superenkelt att pilla bort etiketterna med fingrarna, i värsta fall kan du ta hjälp av en diskborste.








Kommentarer

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.