DIY - Travel Board

~
 

► Vill du hålla reda på var du varit, eller kanske var du vill resa i framtiden? Gör en travel board!

 
Jag började med att söka på "world map" på Google Bilder. När jag hittat en karta jag gillade lade jag ett vitt papper mot datorskärmen och ritade av konturerna, du måste inte få med alla detaljer. HÄR hittar du bilden jag använde.

 
För att göra en ram runt kartan klippte jag ut fyra bitar av detta scrapbookingpapper. Sedan rev jag av kanterna på kartan och limmade fast scrapbookingpapperet som en ram.

 
Här fyller jag i med tuschpenna för att det ska synas bättre. Jag färglägger även kartan med lite blått och grönt. Till sist markerar jag ut var jag varit med en röd tuschpenna.

 
Jag hängde upp kartan ovanför mitt skrivbord med lite häftmassa. Sedan är det klart! ♥

► TIPS! Du kan även skriva ut en karta om du inte vill rita av den. I stället för att markera med tucshpenna kan du använda knappnålar.









Kommentarer

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.