Lucka 22 / Stocking Stuffers

~
 


Att springa ner och öppna klappen i julstrumpan på julaftonsmorgon var alltid sååååå kul. Ett litet smakprov på vad komma skall. Jag tipsar om lite idéer som passar barn framförallt, men man kan nog använda dessa tips till vem som helst egentligen. 




En rolig sak skulle vara att få en liten ledtråd till någon större present som man ska få på kvällen. Säg att du ska få fotbollsskor i julklapp, då kanske du får en liten nyckelring med en fotboll på. I stället för julklappsrim!



Särskilt barn blir väldigt otåliga på julafton, de kan inte vänta tills man får öppna alla julklappar! Ett smart drag är att ge dem något tidsfördrivande i julstrumpan. En Rubiks Kub, målarbok och ett par kritor eller kanske en film. 

 
En skattjakt! Mina föräldrar gjorde alltid det är för mig på påsk, men varför inte på julafton? Gör en skattkarta där man får leta i huset och hitta ledtråd efter ledtråd och tillslut en liten present eller något. Jag skulle fortfarande tycka att det var kul att få en skattjakt i julstrumpan!








Kommentarer
SARA EMILIA

Jättebra inlägg!

2014-12-23 | 19:39:47
BLOG: http://saraemilias.blogspot.fi

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.