Lucka 19 / DIY Julgirlang

~
 


Som en liten extra dekoration att hänga upp inför julafton är denna superfina girlang. Man kan förresten ha den uppe året om, kanske byta ut polkagrisarna mot blommor på sommaren och våren? 



För den översta girlangen använde jag bara glitter och några silvriga julkulor, lite av ett "winter wonderland" tema. För girlangen under knöt jag fast grankvistar och hängde på ett par polkagriskäppar. Det skulle nog vara riktigt fint att lägga till bjällror och julkulor där också. 



Pappersnöret hitta jag hos Clas Ohlson för en billig peng och tyckte att det gav en gammaldags känsla. Men du kan bara ta något du hittar hemma. 

 
Jag satte fast båda i väggen med häftstift, tycker det är det allra enklaste om man inte är rädd för hål i tapetern. Om du vill sätta upp dem utan att skada väggen rekommenderar jag en liten bit silvertejp eller att knyta fast dem i något. 







Kommentarer

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.