Veckans DIY's (Wall Art)

~
På senaste tiden har jag egentligen inte varit intresserad av något annat än olika sätt att dekorera väggen på, det syns på det jag har pinnat på Pinterest. Här har jag samlat ihop några av mina favoriter. Vilken är din favorit? 


► SPRAY PAINT// Om du inte har något emot att måla direkt på väggen kanske detta passar dig. Förandrar verkligen vilket rum som helst. Jag gillar speciellt färgerna i detta exempel. 


► BIRD SILHOUETTE// Jag tycker att det är väldigt fint att dela upp motiv på ett flertal dukar, väldigt effektfullt. Jag har velat göra något liknande ett tag nu. Jag skulle dock skippa blommorna och ha fler varma färger i bakgrunden för ett mer höstigt tema. 


► CHEVRON ART// Detta kan enkelt återskapas om du har lite tejp. Du behöver inte alls vara särskilt bra på att måla, det är bara att kladda på en massa färger, kanske färger som matchar ditt rum? 


► FEATHER DRAWING// Föll för denna direkt när jag såg den på Pinterest. Även detta är väldigt enkelt att återskapa, trots att det ser ganska svårt ut. Ett penseldrag med din valda färg, låt det torka och gå in med en penna för detaljer. 

HEXAGON WATERCOLOR// Hur fint som helst, påminner om bivax. Här kan du låta kreativiteten flöda och blanda in andra motiv och tekniker för att skapa ett riktigt coolt konstverk. I exemplet används färgpennor som får en vattenfärgseffekt när du målar på vatten, vilken tur att jag redan äger sådana pennor. 

» Alla källor hittar du på min board "Veckans DIY's". Klicka här för att komma dit!







Kommentarer

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.