DIY - Ampersand Ornament

~
Det är någonting med et-tecken som jag älskar. Jag vet inte riktigt vad, det är bara ett så himla fint. Jag bestämde mig därför för att göra en dekoration som jag kan ställa i mitt rum och titta på när jag vill. 
 



► FÖRUTOM DESSA MATERIAL BEHÖVER DU OCKSÅ: | Sax | Limpistol | Penna |


» STEG ETT: Klipp ut din mall, lägg den mot skumgummit och markera runt konturerna. Använder du ett tjockt skumgummi räcker det med ett lager, har du ett tunnt - som jag - kan du behöva flera. Jag använde fem lager. Klipp ut din bokstav eller tecken ut skumgummut. 

» STEG TVÅ: Använder du flera lager limmar du ihop dem med limpistol eller ett annat starkt lim. I sista sekunden bestämde jag mig också för att skära ut et-tecknet ur en bit kartong och limma fast den på skumgummit för extra stadga. 

» STEG TRE: Rita nu av mallen på tyget du valt. Klipp ut. Det svåraste är att klä in ditt tecken. Jag glömde att ta bilder av själva processen, så jag får försöka förklara hur jag gjorde. Mitt tips är att klippa tyget med flera centimeters marginal ifrån teckents alla sidor. Klipp sedan i marginalen för att skapa bitar av tyg som du viker runt tecknet och limmar fast på baksidan. Detta gör allt så mycket enklare och resultatet blir inte lika ojämnt. 

»STEG FYRA: Jag bestämde mig för att använda ett spetsband för att dölja skavanker på sidan av mitt tecken som orsakats av tyget. Jag limmade fast bandet med limpistol. 
 
» STEG FEM: Sista steget är frivilligt. Använd mallen och klipp en bit tyg somdu limmar fast på baksidan. Om du tänker hänga upp tecknet eller bokstaven på väggen behövs detta såklart inte. 
 
► NU ÄR DU KLAR! WOOP WOOP! 
 
 
 







Kommentarer
Alina

Snyggt!

Svar: Tack så mycket! ♥
Ida

2014-08-31 | 15:20:10
BLOG: http://oncelikethis.blogg.se
josefine

snyggt och smart gjort!!

Svar: Tack! :)
Ida

2014-08-31 | 15:22:48
BLOG: http://www.menella.blogg.se

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.