DIY - Triangle Necklace

~
Hittade ett gammalt presentkort från Lindex i plånboken. Tror att jag hade femtio kronor kvar på det när datumet gick ut. Femtio kronor bortkastade.. eller? 
 
Du behöver: nagellack i valfri färg, tuschpenna, gammalt plastkort, kedja, tre stycken "jumprings", tång, sax, hålslagare, papper. 
 
Börja med att vika papperet i mitten och klipp ut en halv triangel. När du viker upp pappersbiten kommer du att ha en perfekt mall. 
 
Lägg mallen på plastkortet och rita ut så många trianglar du vill ha. Har du fler kort kan du göra fler trianglar.
 
När jag klippt ut alla mked en vanlig sax gjorde jag ett hål längst upp med en hålslagare. 
 
Sedan målade jag så många lager som det behövdes av nagellacket.
 
Sedan klippte jag bort taggen längst upp på trianglarna eftersom att ringarna inte skulle få plats annars. På bilden till höger har jag bara lagt ut hur jag vill att halsbandet ska se ut. 
 
Sedan är det bara att sätta fast en jumpring i hålet på triangeln och i kedjan med hjälp av en tång. KLAR!
 
Jag ska nog ge plastbitarna ett sista lager av nagellack eftersom det inte täckte helt. 
 
Var kreativ. Testa andra former och färger! ♥







Kommentarer

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.