DIY - Pyjamas Shorts

~
Jag hittade ett par gamla pyjamas-byxor som blivit alldeles för korta i benen. De är dock nog stora runt höfterna. Så jag gjorde shorts av dem. 
 
Börja med att klippa av byxorna lite längre än vad du vill ha dem eftersom vi ska fålla dem. Ett bra tips för att få båda benen lika långa är att klippa den ena sidan och sidan vika över för att få en mall till den andra.
 
Jag använder textillim men du kan använda symaskin eller nål & tråd i stället. Nu ska du bara lägga lim där du just klippt av byxorna.
 
Vik upp ungefär en centimeter och tryck till. Vänta några minuter tills limmet har torkat lite. Gör sedan samma sak en gång till. 
 
När du vikt upp och tryckt till en andra gång ser det ut såhär. På höger bild ser ni att jag bestämde mig för att vika upp ännu en gång. 
 
Såhär blev det på ett annat par byxor. De lila fungerade inte med limmet så dem kommer jag att måsta sy. 







Kommentarer
Jullan

Hej! jag älskar din blogg! helt awesome! :)

2013-09-14 | 18:03:22
Jullan

Hej! jag älskar din blogg! helt awesome! :)

2013-09-14 | 18:05:28
Jullan

Hej! jag älskar din blogg! helt awesome! :)

2013-09-14 | 18:05:29

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.