DIY - Paper Bookmarks

~
Jag läser mycket. Jag läser nog kanske lite för mycket i bland. Har alltid gillat söta bokmärken, så i detta inägg tänker jag visa er två olika varianter. Materialen är väldigt basic och finns redan hemma hos de flesta. 
 
 
Här gjorde jag ett bokmärke man kan sätta i hörnet av bladet. Klipp bort hörnet på ett kuvert. Om du bara vill ha ett snabbt bokmärke kan du stanna här. Men jag bestämde mig för att göra den lite roligare. Jag skrynlade ihop en papper och skrev sedan en del av ett ordspråk jag gillar på det. Sedan klistrade jag fast den pappersbiten på hörnet av kuvertet. 
 
 
Detta är mer som ett klassiskt bokmärke. Jag hittade en bild på Google av en tiger (du hittar den bilden HÄR) och målade sedan av den på ett orange papper. Sedan fyllde jag in linjerna med en svart tuschpenna. För att görra bokmärket lite stadigare klippte jag ut tigern och satte fast på en bit kartongpapper. Till sist tog jag en kniv och skar en kurvad linje på tigerns man, detta kommer tillåta dig att sätta fast bokmärket över bladet i boken. 
 
 
Så här ser det ut när du använder bokmärkena. Min favorit blev nog tigern. Vilken tycker du bäst om? 
 
Var kreativ och ha kul! LYCKA TILL ♥







Kommentarer
Nadja

Vad häftig tigern blev! Velat göra sådana att fästa i hörnen ett bra tag nu men det har aldrig blivit av. Får nog ta och göra ett par nu efter att ha sett dina fina! :)

2013-09-21 | 12:51:17
BLOG: http://blamingnargles.blogg.se
Jennyfer

Ooh härliga! Gillar båda :P. Hur gör du egentligen för att komma på alla pussel du gör!?!?!

Svar: Pinterest och Craftgawker är två sidor jag får mycket inspiration ifrån till mina blogginlägg :)
Ida

2013-09-21 | 17:56:21
BLOG: http://jenkura.blogspot.com
MARIA - mode, outfits & inspiration

Sv: haha! Så lite så ;) kram!

2013-09-21 | 18:43:01
BLOG: http://mmaria.blogg.se

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.