Blåbärssmulpaj

~
Första receptet jag lägger ut på bloggen. Detta är på en smaskig smulpaj jag gjorde för någon vecka sedan. Om du redan vet hur man gör en smulpaj, är detta inget nytt. 
 
 
 
1. Sätt ugnen på 200 grader. 2. Blanda ihop vetemjöl och strösocker i en bunke.
 
3. Dela upp smöret i tärningar och arbeta in i mjölblandningen.
 
4. Smöra en form. 5. Lägg i alla blåbär.
 
6. Strö över socker och lite potatismjöl. 7. Smula över degen. 8. Grädda i ca 20 minuter. 
 
KLAR! ♥ 
 
Jag glömde tyvärr att ta en bild av när pajen var färdiggräddad, men jag kan lova er att den var hur god som helst! 
 
Prova att ersätta blåbär med något annat. Jag tror att jag ska testa äpple nästa gång. :)







Kommentarer

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.