Swallow Silhouette Art

~
Nyligen tapetserade min lillebror om sitt rum. Han fick lite tapet över som han så vänligt skänkte till mig. 
 
I detta inlägg visar jag vad du kan göra med rester av tapet, scrapbookingpapper eller liknande.

 
 

På bilden till vänster ser du hur tapeten ser ut. Jag började med att googla "Swallow Silhouette". När jag hittat en bild jag gillade lade jag papperet mot skärmen och ritade av svalan. 


Sedan klippte jag ut svalan och använde den som mall när jag sedan ritade av svalorna på baksidan av tapeten. Här ser ni att jag gjort lite olika storlekar. 


Jag tejpade baksidan i stället för att limma för att få en 3D-effekt. Det sista jag gjorde var att rita konturerna på svalorna med en svart tuschpenna för att ge dem lite definition.


Jag gjorde samma sak med en fjäril och pyntade papperet lite men tuschpennan. 



HÄR finns mallen jag använde för svalorna. 
Jag hittade inte den exakta fjärilen som jag använde, men HÄR finns en liknande. 
 
LYCKA TILL! ♥
 
 







Kommentarer

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.