Gratisdesign #2

~
Här kommer design nummer 2. Även denna är gratis och finns att ladda ned på Bloggdesign.nu HÄR
 

En fräsch design i ljuslila nyanser för Blogg.se. Här kan du se designen live. 

Denna design har en slidedownmeny längst upp på sidan. 

DETTA FÅR DU GÖRA:
- Ändra header, profilbild, andra bilder i menyn.
- Ändra bakgrund.
- Göra designen personlig som att t.ex. byta ut länkar bakom ikonerna i menyn, länkar i slidedownmenyn o.s.v.

DETTA FÅR DU INTE GÖRA:
- Ta bort bildlänken längst nere i menyn som berättar att jag gjort designen.
- På något sätt säga att det är du som gjort bloggdesignen. 
 
ANNAT:
Det kan vara bra om du kan grunderna i kodmall och stilmall eftersom du antagligen vill ändra profilbild, text i menyn, text i headern och länkarna i slidedownmenyn så att de passar dig. 

Har du några funderingar är det bara att skriva här nedanför eller skicka en kommentar på min blogg

Jag kan hjälpa dig att göra designen personlig och lägga in den på din blogg om du inte är så säker i koder. 







Kommentarer
Sandra Fors ~ Galen fotograf

Kan man flytta ner menyn? är det reklam på bloggen ser man inte menyn :/

Svar: Menyn sitter ju fast på toppen, och om du flyttar ner den blir det ju ett stort, fult mellanrum. Däremot kan du göra så att slide-menyn kommer från sidan i stället. :)
Ida

2013-11-25 | 10:23:04
BLOG: http://sandrafors.se
Sandra Fors ~ Galen fotograf

svar: hur gör man det? :)

Svar: Det är ganska svårt att förklara. Jag skickar en länk till Sannas bloggtips där hon går genom exakt hur du gör :) http://sannasrum.blogg.se/bloggtips/2013/may/gomd-sidomeny-stor-slideout.html
Ida

2013-11-26 | 13:44:10
BLOG: http://sandrafors.se
Sandra Fors ~ Galen fotograf

Tack så mycket!! :)

2013-11-26 | 14:51:12
BLOG: http://sandrafors.se

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.