DIY - Pom pom decor

~
Jag beställde en väska från Members för någon vecka sedan, väskan var fullproppad med sådant här tunnt papper när den kom. 
 
Papperet hade ett fint lila ormmönster och jag tänkte att jag kunde göra något av det. 
 
Därför bestämde jag mig för att göra pom poms som jag kan sätta på väggen. 
 
Börja med att vika papperet ett antal gånger. Klipp sedan bort kanterna så att alla lager är separerade. 
 
Sedan viker du pappren fram och tillbaka som en solfjäder. För att hålla fast vikningen kan du knyta en bit garn runt den.
 
När du gjort det kan du börja att separera alla lager från varandra precis som på bilden. 
 
När du är klar kan du pilla lite i blomman för att fluffa till den. Jag använde också saxen för att klippa till och jämna ut den. När du är nöjd med hur den ser ut kan du sätta lite tejp på baksidan och sätta fast den på väggen. 
 
 
KLART! LYCKA TILL ♥
 







Kommentarer

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.