Designhjälp

~
Jennie hade lite frågor om Gratisdesign #1. Eftersom hon inte lämnade en e-postadress tänkte jag att det kunde vara lättast att svara här i bloggen. 
 
 
För det första vill jag bara reda ut en sak.., i den här designen finns det ingen bild längst ner i inläggen som du säger. Jag dubbelkollade i koderna men lyckades inte hitta den. När jag gick in på din blogg såg jag att det inte heller fanns en sådan bild, så jag vet inte riktigt vad du fått det från. 
 
För att flytta länkarna och bilderna bakom dem (flikarna) så måste du gå in i kodmallen under <body>.
 
 
Här ser ni att det finns en kod överst. Det är den koden som styr bakgrunden (de grå flikarna) bakom länk1, 2 och 3. Det som jag strykit under med blått är värdena som styr var bakgrunden ligger. Om du ökar värdet left åker bakgrunden mer till höger, och om du ökar värdet på top åker bakgrunden längre bort från toppen. 
 
Det jag strukit under med rött är där du ändrar var länkarna ska länka och även namnen på dem. 
 
Att bilderna tonas åt det ljusare hållet när du för musen över dem ändrar du också i kodmallen. 
 
 
Detta gör du allra överst i kodmallen. Där finns en kod som du bara behöver ta bort (det jag ringat in i bilden). 
 
Hoppas inlägget var till lite hjälp. Koder kan vara svåra att föklara ibland, särskilt i textform. 







Kommentarer
Jennie

Tack så mycket! :) Det hjälpte massor!

Bilden jag menade finns inte med i inläggen om man är inne på startsidan, men dyker upp, på min dator i alla fall, om jag går in på något specifikt inlägg. :S

Svar: Ja nu hittade jag det! hahah ^^ I inlägg, kategori och arkivsidorna finns det en kod lite längre ner under som ser ut ungefär såhär:
http://cdn1.cdnme.se/3909180/6-3/signatur_526eab489606ee3d02d963f4.png">


Ta bort det koden i alla kodmallar! :) Det var såklart inte meningen att den skulle vara där, jag har bara missat att ta bort den.
Ida

2013-11-27 | 20:03:48
BLOG: http://zprallbarn.blogg.se/

WRITE YOUR COMMENT HERE:


name:


e-mail address:


blog address:


comment:

Trackback


» så trevligt att du hittade hit!
jag är en kaffeberoende boknörd med passion för grafisk design. här kan du läsa om sådant jag älskar och sådant jag tänker på. «




Ida Eriksson, 21
LULEÅ

mer om mig.